سوالات متداول

سوالات متداول

جهت رفع مشکلات احتمالی سوالات و جوابهای ذیل را ملاحظه فرمایید

شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ بازدیدها : 2360

1- کاربری و رمز عبور سیستم چیست؟ نام کاربری اولیه شما " شماره دانشجویی  " و رمز عبور " aA + کدملی " تعریف شده است  لازم است پس از اولین ورود نسبت به تغییر آن اقدام فرمایید.

2- رمز عبور جدید را چگونه تنظیم نمایم؟  رمز عبور جدید باید حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی (اجباری) ، اعداد (اجباری) و علامت ها (اختیاری) باشد.

3- رمز عبور من اشتباه است چه اقدامی انجام دهم؟   با کارشناس پشتیبانی مرکز تماس حاصل فرمایید.

4- دروس من کجا نمایش داده می شود؟  در قسمت پروفایل دروس انتخاب واحد شده ای که به سامانه منتقل شده است قابل مشاهده است.

5- چرا برخی از دروس من در سامانه نیست؟   دروس به مرور و با توجه به تعیین استاد محترم درس و برنامه کلاسی به سامانه منتقل خواهد شد.

6- جهت ورود به کلاس چه اقدامی انجام دهم؟  بر روی "کلاس ها" کلیک نموده و سپس بر روی گزینه  "ورود به کلاس" و "لینک کلاس"درس مورد نظر کلیک نمایید.

7-چرا لینک ورود به کلاس من نمایش داده نمی شود؟ به دلیل اینکه زمان برگزاری کلاس فرا نرسیده است. 

8- پیغام "The meeting has not yet started" در زمان ورود به کلاس مربوط به چیست؟  دانشجویان محترم پس از ورود اساتید محترم به کلاس امکان ورود به کلاس را خواهند داشت و این پیغام نشان دهنده عدم حضور استاد محترم در کلاس خواهد بود.

9- آیا کلاسها ضبط می شود؟  بله در قسمت جلسات ضبط شده امکان مشاهده کلاسهای ضبط شده هر درس وجود دارد.

10.آیا در سامانه امکان برگزاری آزمون وجود دارد؟ بله.امکان برگزاری انواع آزمونهای میان ترم،پایان ترم و کوئیز (تستی-تشریحی-تستی و تشریحی)به ازای هر درس بصورت مجزا وجود دارد. همچنین میتوان یک آزمون از یک درس را برا ی استفاده در دروس یکسان کپی کرد

11.آیا امکان انتقال سوالات از سامانه آزمون ترم قبل به این ترم وجود دارد؟ با توجه به تغییر زیرساختی در برنامه نویسی و تنوع داده ها و درس ها فعلا این امکان وجود ندارد ولی میتوان با کپی کردن(بصورت دستی) این کار را انجام داد.

12.چگونه با استفاده از مرور گر وارد کلاس وارد کلاس شویم و فیلمهای ضبط شده را مشاهده کنیم؟
الف. اگر از گوشی موبایل استفاده می شود، باید حتما نرم افزار ادوب کانکت را حذف نموده تا بتوان از مرورگر وارد کلاس شد.
ب. چه در رایانه و چه در گوشی موبایل محدودیتی در نوع مرورگر نیست و با همه مرورگرها می توان وارد کلاسها شد و حتی کلاسهای ضبط شده را مشاهده کرد. اگرچه مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس بیشتر توصیه میشود. توصیه اکید می شود مرورگر خود را بروز رسانی کنید.
ج.از آنجایی که استفاده از گوشی برای دسترسی راحت دانشجویان به استفاده از کلاسهاست ولی اساتید نیز می توانند جهت تدریس با گوشی وارد کلاس شوند که توصیه می شود با توجه به محدودیتهای زیاد کنترل کلاس درادوب با گوشی، جهت تدریس حتما از رایانه استفاده شود. در گوشی امکان شیر فایل و تنظیم پاتها محدود و ناممکن است.
د. در ورود به کلاس توسط مرورگر همه امکاناتی که در نرم افزار ادوب وجود داشت، در حالت وب هم وجود دارد مگر شیر دستکتاپ.

13.چرا برخی مواقع سامانه ریلاین رمز را قبول نمیکند؟
الف.اگر با گوشی قصد ورود به سامانه را دارید باید حتما اعداد با صفحه کلید انگلیسی باشد.
ب. در ورود رمز عبور دقت دقت لازم صورت گیرد. در صورت ورود نام کاربری یا کلمه عبور نادرست بیش از ۳ بار سامانه ۱۰ دقیقه اجازه ورود نمیدهد. در این ۱۰ دقیقه حتی اگر رمز عبور درست هم وارد شود اجازه ورود به کاربر داده نمیشود. این موضوع به دلیل جلوگیری از نفوذ هکرها امری ضروری است.
ج. در هنگام ورود کپچا یا کد امنیتی دقت لازم صورت گیرد. بهتر است ابتدا کپچا وارد شود و کمتر از یک دقیقه رمز را وارد نمایید. برخی مواقع رمز ذخیره شده مربوط به سامانه های دیگر در مرورگر داخل سایت وارد میشود که این موضوع با عدم دسترسی به سامانه مواجه می شود و باعث رنجش کاربر میشود.
د.در ورود رمز و یا هنگام تغییر رمز به فارسی یا انگلیسی بودن صفحه کلید دقت شود.

14. آیا در سامانه آزمون lms باید برای هر سوال گزینه ثبت را زد؟

بله. چون در یک آزمون ممکن است هم سوال تستی و هم سوال تشریحی وجود داشته باشد، بنابر این باید، فارغ از نوع سوال برای هر سوال پس از پاسخگویی حتما گزینه ثبت پاسخ زده شود. در غیر اینصورت پاسخ دانشجو ثبت نخواهد شد. اگر به هر دلیلی در آزمون اینترنت دانشجو یا دسترسی دانشجو به آزمون از بین برود، می تواند پس از ورود مجدد به سوالات ثبت نشده پاسخ بدهد و تمام جوابهای ثبت شده نیز در سامانه وجود دارد و لزومی به ثبت مجدد نیست مگر اینکه دانشجو بخواهد جواب را تغییر دهد.

15. شرایط داشتن ارتباط صوتی مناسب چیست؟

سه شرط برای برقراری ارتباط صوتی مناسب( استاد یا دانشجو) در کلاس وجود دارد:

الف. میکروفون سالم در ویندوز

ب. بازکردن کلاس توسط نرم افزار ادوب کانکت ویندوزی

ج. پهنای باند مناسب ( ارسال یا upstream سمت کاربر و دریافت یا downstream سمت سر) و شرایط مناسب cpu سرور (تا ۹۵ درصد اشغالی cpu سمت سرور اختلالی ایجاد نمی کند)

از این سه شرط هر کدام شرایط مناسبی نداشته باشد اولین اختلال در صوت ایجاد می شود و بعد از آن کندی ارسال و دریافت مطالب درسی و قرمزی آنتن و قطع ارتباط را باعث خواهد شد.

 به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

--- باز کردن کلاس در ادوب گوشی و یا در مرورگر گوشی یا مرورگر رایانه عمدتا باعث اختلال در ارسال صدا هنگام روشن کردن میکروفون خواهد شد.

--- همزمانی پخش فیلم یا شیر دستکتاپ و حتی در برخی موارد ضبط کلاس همزمان کلاس با روشن کردن میکروفون و صحبت کردن نیز باعث قطع و وصلی صدا می شود.

--- روشن کردن همزمان میکروفون چند نفر بویژه زمانی که در یک مکان فیزیکی با دو دستگاه همزمان (مثلا همزمان هم با رایانه و هم با گوشی وارد یک کلاس شوند) به شدت باعث اختلال صوت می شود.

--- فعال کردن گزینه "میکروفون صحبت کننده" در ادوب و عدم مدیریت مناسب عمدتا باعث قطع و وصلی خواهد شد.

--- عدم استفاده و یا استفاده از هدست برای گوشی (در بعضی از تلفنهای همراه باید هدست استفاده شود و در بعضی نباید)